W chwili, gdy content marketing staje się coraz popularniejszą formą promocji marki, wiele osób zachodzi w głowę, jak zdefiniować dobry copywriting, dobre teksty. Zostawiając na marginesie pewne techniczne zagadnienia i szereg udoskonaleń, które pozwalają skuteczniej działać za pomocą tekstu, prawda jest zaskakująco oczywista. Dobre treści tworzone przez copywriterów mają zasadniczo… 3 cechy wyróżniające.
Dobry tekst przygotowany przez copywritera jest…
Wartościowy
Piszesz na zamówienie, ale to nie zwalnia Cię z odpowiedzialności, by przygotować możliwie najlepszy tekst. Najlepszy – czyli przede wszystkim merytoryczny, przydatny. Value – ten termin należy wbić sobie do głowy i kierować się nim w każdym projekcie. Co z tego, że zaśmiecasz internet zapleczowymi artykułami, jeżeli po ich otwarciu nawet przypadkowy czytelnik nic nie wyniesie? Należy szanować zarówno odbiorcę, jak i swój warsztat i zawsze wyobrażać sobie, że tekst może komuś pomóc, może coś rozjaśnić. Dopiero jego praktyczność świadczy o wartości. Korzystasz ze źródeł? Sam je dostarczaj!
Jakościowy
Artykuł powinien być nie tylko merytoryczny, ale również należycie napisany od strony językowej. Nie używaj przypadkowych terminów, nie przekręcaj faktów, nie pisz słowami, których nie rozumie Twój docelowy odbiorca. Dbaj o jak najlepszy dobór słów, o stylistykę odpowiadającą założeniom projektu. Nie pozwól, by do artykułu wkradły się błędy ortograficzne, składniowe (chyba – że celowo!), interpunkcyjne. Jeżeli masz wpływ na graficzne otoczenie bloga, nie pozwól, by wyglądał nieprofesjonalnie. Większość gotowych szablonów to zwykła tandeta. Postaw na minimalizm. Wygląda lepiej, a także ułatwia czytanie. Jakość przede wszystkim!!!
Oryginalny
Jeżeli chcesz o sobie powiedzieć “copywriter”, nie możesz bazować na plagiatach i naruszeniach praw autorskich. Nawet jeżeli wydaje Ci się, że nikt nie zauważy kradzieży contentu, możesz się pewnego dnia zdziwić. A konsekwencje mogą być wyjątkowo nieprzyjemne. Bądź oryginalny, a więc nie tylko odpowiedzialny za swoją treść, ale również kreatywny. Uzupełniaj swoje teksty o grafikę, szukaj własnego stylu, podchodź do tematu inaczej, niż inni. A to zagwarantuje sukces.