5 zasad copywritingu, które ułatwią Ci pracę

Copywriting – jak każdy inny zawód – ma swoje zasady, których wypadałoby przestrzegać. Warto się ich trzymać, aby osiągnąć założone cele podczas tworzenia treści. Copywriter nie może po prostu napisać zwykłego tekstu, ponieważ – mówiąc obrazowo – nie porwie on tłumów. Co prawda nie trzeba się kurczowo stosować do przyjętych ram, ale warto z nich korzystać po to, żeby teksty były jak najbardziej interesujące.

1. Kieruj teksty do konkretnych odbiorców

Teksty pisane przez copywritera powinny być skierowane do konkretnego typu odbiorców. Styl oraz przekazywane informacje muszą trafiać do określonej wcześniej grupy. Pisz tak, jakbyś pisał do kogoś osobiście. Ustal sobie, że masz przed sobą człowieka lub ludzi, dla których tworzysz interesujące i wartościowe treści.

Treść bez dokładnie ustalonego odbiorcy zaginie w morzu innych tekstów. Dlaczego to jest takie ważne? Z copywriterem często pracują marketingowcy, którzy oczekują, że otrzymany tekst przyciągnie określoną grupę ludzi. Jeśli copywriter nie będzie umiał do nich pisać i posługiwać się im językiem, trudno będzie mu osiągnąć założone cele.

2. Pisz językiem korzyści

Już wiesz, do kogo będziesz kierować swój tekst, ale głowisz się, jak go napisać, aby wzbudził zainteresowanie? W takim razie posługuj się językiem korzyści! Nikomu nie zaimponują suche, pisane według schematów teksty. Język korzyści bazuje przede wszystkim na emocjach i wartościach. Jak to działa?

Wyobraź sobie, że dostałeś zlecenie napisania tekstu reklamującego klub jogi. Co byś w nim zawarł, pisząc językiem korzyści? Na czym byś się skupił? Co dla ludzi, którzy praktykują jogę, jest najważniejsze i co by mogli uzyskać, gdyby dołączyli właśnie do tego klubu? Odpowiadając na te pytania: staraj się pisać tak, aby korzyści płynące z uczestniczenia wpływały pozytywnie na odbiorcę.

Joga to wyciszenie, skupienie, rozciąganie mięśni, relaksacja. Pisząc reklamę, można byłoby zawrzeć informację o odetchnięciu mięśni, nauczeniu się spokoju, pozbyciu się stresu. Odbiorca. wiedząc, jakie korzyści będzie czerpał z uczestnictwa w zajęcia, być może się nimi zainteresuje. Dlatego przed pisaniem tekstu językiem korzyści copywriter powinien sobie odpowiedzieć na pytanie – co odbiorca będzie z tego miał?

3. Posługuj się dowodami

Pisząc treść na dany temat, copywriter powinien posiłkować się dowodami i statystykami. Wiarygodny tekst poparty zdjęciami, screenshotami, filmami odwołujący się do sprawdzonych i rzetelnych źródeł umożliwi ci nawiązanie więzi z odbiorcami. Czytelnicy, jeśli wiedzą, że coś jest poparte lub udowodnione, bardziej wierzą w to, co jest im przekazywane. Również Twój tekst będzie miał znamiona lepszego, jeśli będziesz pisał o faktach.

4. Optymalizuj treści pod SEO

Ważnym elementem w copywritingu jest pisanie tekstów z uwzględnieniem zasad SEO, tak aby poprawić ich widoczność w wynikach wyszukiwania. Skup się na słowach kluczowych i używaj ich w treści, ale nie za często, aby unikać zbędnych powtórzeń. W razie potrzeby posługuj się synonimami – ich wyszukiwarkę znajdziesz pod adresem https://www.synonimy.pl. Przygotuj nagłówki i śródtytuły z zawartością słów kluczowych. Dla urozmaicenia tekstu stosuj pogrubienia, kursywy, wypunktuj najważniejsze informacje. Wszystko po to, aby potencjalny odbiorca się nie znudził i nie zmęczył, a wyszukiwarki chętnie promowały Twoją stronę.

5. Pisz prostym językiem

Nie używaj specjalistycznych pojęć ani sformułowań, którzy zrozumieją tylko eksperci w  danej dziedzinie. Czy jeśli dostałbyś tekst napisany trudnym językiem, zawierający dużą ilość nieznanych Ci pojęć, udałoby Ci się go zrozumieć? Pewnie po zrobieniu kilkugodzinnego researchu tak, ale odbiorca nie ma go wykonywać. Czytając tekst, musi rozumieć to, co mu przekazujesz. Dlatego konstruuj treści tak, jakby była przeznaczona dla dziecka. Klucz tkwi w prostocie – nieskomplikowany do przeanalizowania tekst szybko się czyta i łatwo go zrozumieć.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *